Pages

Monday, January 16, 2012

9th January 2012

Assalamualaikum guyzz...
hah..tgk tjuk tu!!ade ape ngn 9jan tu??bnyk kot mnde yg mnggembirakn..oyeahhhh..
hahaha...
firstly 9jan tu aku merdekaaaa!!!merdekaa!!exam da abes..means dat cutiii lerr...
sbut pasal merdeka nie...bkn ak sorg je mrdeka..tp DSAI pon merdeka gak..cngratz dato' seri..
tp kalo dato' seri bebas dgn senang je cmtu tnpa ade pape,sy musykil sgt3..pd firasat sy psti akn brlaku mnde len yg dlm prancangn musuh..wallahu 'alam..smoga dato' seri n family dlm lndungn allah.amin ya rabb..
amcm??
ade gaya x?siriussss styleeee..bodyguard dy tu cm neo hero cite matrix...
td mse cek fb nk amek gmbr nie,trbace status pasal tuduhn Anwar GAY plak..seee..kan ak da ckp..anwar xkn idup senang..xkn bebas dgn senang lenang laaa..kemon laa..msuh umno no 1 niee..igt geng2 umno nk biarkn cmtu je ke..jgn harap laa..hahaha..brta sal anwar GAY nie akn didedahkn tepat jm 12mlm nie oleh Kami Boikot Buletin Utama TV3 
sape2 nk ikuti isu nie bleh la klik link tu...
wallahu a'alam la sape ftnah sape..dunia skunk trlalu byk ftnah..lm hadis pon ade gtaw psal ftnah2 di akhir zaman nie..dan ftnah plg besar adlh ftnah dajjal..nauzubillahi min zaalik...dbwh nie aku sertakn sdkit hadis2 mngenai ftnah2 nie..

Sabda Rasulullah: “Apabila salah seorang dari kamu sudah selesai membaca tasyahhud dalam shalatnya hendaklah ia berlindung kepada Allah dari empat perkara yaitu dengan mengucapkan: Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadamu dari azab neraka Jahannam dan dari adzab kubur dan dari fitnah hidup dan mati dan dari fitnah Dajal.”
(Riwayat Muslim dari Abi Hurairah)

Sabda Rasulullah yang lainnya: 
“Sungguh aku benar-benar akan memperingatkan kamu akan bahaya dajjal, tidak ada satu Nabi pun, kecuali ia memperingatkan kaumnya (akan fitnahnya) dan Nuh juga telah memperingatkan kaumnya, akan tetapi aku akan mengatakan kepada kalian suatu perkataan yang belum pernah dikatakan oleh para Nabi sebelum aku terhadap kaum mereka, sesungguhnya ia bermata sebelah dan Allah bukanlah bermata sebelah (bermata satu).” 
(Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Dawud dan Tirmidzi dari Ibn’Umar)

Sabda Rasulullah: 
“Semenjak Adam diciptakan sampai berdirinya kiamat tidak ada cobaan yang lebih besar dari dajal.” (Hadis Riwayat Muslim)

“Tidak ada fitnah yang lebih besar dari fitnah dajal.” (Hadis riwayat Ahmad)

“Barang siapa yang mendengar nama dajal hendaklah ia berpaling darinya. Karena, demi Allah, sesungguhnya apabila ia menemuinya dan ia mengira bahwa dirinya adalah seorang Mu’min, maka ia akan mengikutinya (dajal tersebut) dengan segala syubhat (kebatilan) yang ia timbulkan.” (Hadis shahih diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Dawud dan Hakim dari ‘Imran bin Hushain. Dishahihkan oleh Al Albaani dalam Al Misykat, nomer 5488)

“Sungguh orang-orang akan berlarian ke gunung-gunung untuk menjauhkan diri dari fitnah dajal.” (Hadis Riwayat Muslim)




ps:smoga aku dan kluargaku da kwn2 ku djauhkn dr ftnah2 nie..nauzubillah.lindungi kami ya rabb...

source hadis: tanda kiamat


1 comments:

Ieza Hafizah said...

sayangnya, masih ada lagi melayu yang mengaku kononnya beragama islam itu percaya dan dengan yakin mengakui bahawa anwar ni mmg kaki peliwat, kaki seks bebas.

pesan saya kat MELAYU YANG KONONNYA ISLAM ni, balik rumah, bukak internet, cari alim ulama, pi belajar agama dengan depa. Cari alim ulama bebetul, bukan ayah pin ok.

sebab golongan MELAYU YANG KONONNYA ISLAM ini terlalu BANGANG! sebab apa saya kata bangang? sebab benda semudah dan sesimple ini pon tak reti nak beza betul atau fitnah! sangat kesian.

tapi nak heran apa...
bila saya jumpa puak gini, bila saya selidiki apa rutin hariannya, apa kesukaannya..
tu diaa...

#tonton Amerika Next's Top Model
#layan game itu game ini
#peminat tegar K-Pop
#penonton setia rancangan2 yg tak beri byk manfaat...


dan macam2 aktiviti lain yg saya rasakan tidak membawa manfaat terhadap perkembangan otak.

saya bukan baik mana pun, saya pun ada masa tgk jugak benda2 ni, tp bukanlah benda ni menjadi kesetiaan hidup saya.

sebab, bila saya selidiki lagi golongan macam ni, yg kebanyakannya remaja tapi bila komen soal isu macam ni, masing2 mulalah keluarkan hujah merapu meraban bagai...
bila ditanya, apa sandarannya?
kenapa awak begitu yakin dengan hujah awak? diam. takda apa nak jawab.

nak jawab apa? sebab dada tu takdak ilmu. yg dok tahu kpop, justien beber, citer model itu artis ini, ini je yg dia tahu, ini je yg golongan ni tahu.

saya dah lali layan golongan macam ni. mmg tak boleh pakai.

bila ditanya, minat membaca tak?
minat katanya. nak2 novel alaf21. novel cinta. best katanya.
saya soal lagi, selain novel, minat baca apa lagi?
'entah. kadang2 layan jugak majalah hiburan, gila2, ujang. best gak"

saya? adeh!
so nampak tak?
betapa dangkalnya ilmu golongan sebegini?
jangan kata nak baca kitab riadus salihin ke, riwayat imam 4 mazhab ke, atau setidak2nya baca kisah pejuang2 terdahulu... aleh2 novel cinta dibacanya.

so, boleh pakai ke hujah golongan sebegini? ada akal, pikirlah ok!