Pages

Wednesday, April 27, 2011

INSAF!!!!Jom Bersedekah!!!

                              Assalamualaikum kpd shabat2 sekalian yg drahmati allah s.w.t,,,,


                      hah nie afif nk kongsi kisah seorang pmuda yg sudah insaf..smoga crita ini 
                                               dpt mnginsafkn kita jga..amen...hehe..
                                              SELAMAT MEMBACA YAA!!!!!!!






Kerana sudah berasa insaf, Rizal pergi kesebuah surau untuk mendengar ceramah agama. Ketika tabung derma di edarkan, dia dengan segera membuka dompetnya dan memasukkan RM2 ke dalam tabung derma itu.

Tiba-tiba, seorang pak cik yang duduk di belakangnya menepuk bahunya dan memberikannya duit sebanyak RM200 kepada Rizal. Rizal tersenyum. Dia mengambil duit itu dan memasukkan kedalam tabung derma itu juga. Rizal menoleh dan berasa kagum dengan kemurahan hati pak cik itu . Tidak berapa lama kemudian, pak cik dibelakang Rizal kembali menepuk bahunya dan Rizal mendengar bisikan dari pak cik itu "Encik, kata pak cik tersebut, duit RM200 itu sebenarnya terjatuh dari beg duit encik tadi".





p/s>>JOM same2 kita bnyakn brsedekah.tp igt!!nk bersedekah adalh lebeyh afdhal jika scara smbunyi..afif lupe la hadis ke ape ah yg gtaw lebeh tgn kanan brsedekah and tgn kiri xmngetahui..ape eh ayt dye..afif lupe plak...adeihhhh..jom same2 kite brsdekah..atleast RM1 smgu da ok da..jnji istqamah...besar pahala brsedekah...


☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
 Sedekah/amal jariahnya.
 Doa anak²nya yang soleh.
 Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

0 comments: